0475 – 724 824

overstappen, zo gedaan!

Overstappen? Wij leggen uit hoe dat werkt.

Overstappen

ICT is ontzettend belangrijk. Als computers, e-mail en software niet goed werkt brengt dit grote hinder en soms stopt de bedrijfsvoering compleet. Juist om die reden kan verandering en overstappen met uw ICT best eng zijn. Op deze pagina leggen we ons proces uit om de overstap-drempel wat te verlagen.

Alles start met een kennismakingsgesprek. Hierin bepalen wij de ICT behoefte en evalueren wij of de huidige diensten zoals nog wel voldoen aan de deze behoefte. Hieruit maken wij u een aanbod waarna wij na akkoord starten met het overnemen van diensten en het implementeren van onze oplossingen.

Bij het overnemen van diensten regelt Reinders Full Service ICT alles met uw vorige ICT aanbieder. U geeft door te stoppen met de dienstverlening en wij contacteren hun voor de rest. Wij regelen de startdatum en overdracht van gegevens. U hoeft niets te doen, wij regelen alles voor u!

In feite zorgt Reinders Full Service ICT ervoor dat bij de overname minimale of geen downtime voorkomt. Natuurlijk kan het zijn dat er bij u op locatie zaken geïnstalleerd en/of geconfigureerd moeten worden. Dan voeren wij de oplossing gefaseerd in of werken wij op een tijdstip dat dit voor iedereen het gunstigste is.

Uw ICT omgeving vertrouwd u natuurlijk niet zomaar aan iedereen toe. Daarom hechten wij veel waarde aan het kennismakingsgesprek. Wilt u vrijblijvend weten hoe wij uw ICT inrichten en of onze bedrijven een match zijn?

Uw ict vertrouwt u niet aan iedereen toe,
laten we kennismaken.

5

Kennismaking

Aan de kennismaking hechten wij ontzettend veel waarde. Niet alleen omdat wij elkaar leren kennen, maar vooral omdat dit de fundering wordt van het ICT beheer. Samen met u lopen wij alle belangrijke zaken na van back-up, beveiliging, het type beheer, de softwarepakketten die u gebruikt en wat uw wensen zijn. Zijn er nog lopende contracten voor diensten en met wie wij contact op kunnen nemen om de overdracht zo vloeiend mogelijk te laten verlopen.

9

Aanbod

Uit ons gesprek ontstaat een aanbod. Hierin omschrijven wij de diensten die wij overnemen, het type ICT beheer en wat de kosten hiervan zijn. Bij VoIP omschrijven wij bijvoorbeeld of telefoonnummers mee overgenomen worden en bij Microsoft 365 welke type licenties u af gaat nemen en hoeveel. Bij ICT beheer staat er omschreven welke systemen wij monitoren, of er sprake is van back-ups en welke beveiligingssoftware wij leveren.

=

Implementatie

Gaat u akkoord met het aanbod? Dan starten wij met de implementatie. Wij vragen alle licenties aan en koppelen deze aan de juiste werkstations en apparaten. Wij nemen contact op met vorige ICT aanbieder om het overdragen van de licenties en diensten zo vloeiend mogelijk te laten verlopen. Waar mogelijk zonder downtime. De implementatie wordt afgesloten met uitleg over de diensten die geleverd wordt.

A

Monitoring & Support

Na de implementatie monitoren wij de diensten die u afneemt en bieden wij waar nodig support. Bij veranderingen zijn vragen heel normaal. Daarom is het fijn om te weten dat uw vaste ICT’er, Richard,  voor u klaar staat om al deze vragen te beantwoorden. Uw eigen ICT’er die kennis heeft van uw bedrijf en de software die u gebruikt.

LATEN WE VERDER PRATEN

Al het goeds begint met koffie! Wilt u samen kijken hoe wij uw ICT beheer kunnen invullen?